Vandaag was dieet dag nummer 3. Van te voren wist ik dat het een zware dag zou worden. Al een aantal weken geleden, voor ik uberhaupt na had gedacht over dit dieet, had ik afgesproken naar de sauna te gaan. We hadden een arrangement geboekt met een gezichtsbehandeling én high tea. Eerst genoemde was echt heerlijk en laatst genoemde zag er echt heerlijk uit!

Vanmorgen met een chocoladeshake de dag begonnen. Tot nu toe echt de allerlekkerste smaak! Daarna op pad naar de sauna met 3 vriendinnen. Daar aangekomen afspraken gemaakt over het eten. Tussen de middag zouden zij een klein broodje / tosti eten en de high tea als diner gebruiken. Zo wist ik dat ik in de middag een maaltijd kon eten en ’s avonds (na de high tea) mijn reep kon eten.

De gezichtsbehandeling en massage was heerlijk. Mijn huid is iets te droog, maar met hydraterende creme kan ik dat oplossen. Deze staat trouwens gewoon in mijn kast, maar ik ben te lui om het ’s morgens en ’s avonds op m’n gezicht te smeren. Vanaf nu toch maar eens gaan doen, zodat de bultjes (je huid schijnt extra talg aan te maken als hij te droog wordt ivm bescherming) uit mijn gezicht gaan verdwijnen.

Na de gezichtsbehandeling mochten we een half uur niet in de sauna, dus wij namen een heerlijk voetenbadje. En tegen over ons zat echt een onwijs lekkere kerel. Jeetje, we konden onze ogen er niet vanaf houden. Toen hij op stond zeiden de vriendin, met wie ik op dat moment in het voetenbadje zat, en ik tegelijk: “Ik ken hem ergens van”. Mijn vriendin vroeg of hij niet bij de plaatstelijke sportwinkel werkte. Nee, daar werkt ook een onwijs lekker ding, maar niet deze. Ik zei dat ik dacht dat het René van Kooten was, je weet wel, die in musicals speelt. Na hem die middag nog een aantal keer tegen te zijn gekomen wisten we vrij zeker dat hij het was. Die vriendin heeft het thuis nog even opgezocht, want hij had een badjas met “Hair” erop aan. En ja hoor, hij heeft in “hair” gespeeld. Wederom dus een bekende Nederlander gespot in deze sauna. Ik moet er wel eerlijk bij vermelden dat deze BN-er een stuk leuker was om te spotten dan de vorige: Terror Jaap.

Afijn, de lunch was aangebroken. Heb een maaltijdsalade besteld met kipfilet en kerrie saus apart geserveerd. Een maaltijd mag uit 400kcal bestaan, maar daar kwam deze, uitgezonderd van de saus die ik bijna niet heb gebruikt, bij lange na niet aan. Toch vond ik het genoeg en dacht ik het wel vol te kunnen houden tot het avond eten.

De high tea was het aller moeilijkste moment van de dag! Drie vriendinnen die heerlijke scones, brownies, cakejes en sandwich zitten te eten en ik die alleen maar toe kon kijken. Natuurlijk had ik er niet bij hoeven gaan zitten, maar ik voelde me al lullig genoeg dat ik nu niet gezellig mee kon doen, dat ik er toch bij ben gaan zitten. En wat voelde ik me sterk ná de high tea! Ik had echt alleen mijn thee gedronken en was verder overal netjes van afgebleven. Maar tijdens de high tea heeft me dat best wel veel moeite gekost!

Rond een uurtje of vijf werd ik toch wel wat misselijk en duizelig. Ik had genoeg (3,75l water en 4 koppen thee) gedronken, dus daar kon het niet aan liggen. Uiteraard moet je lichaam hard werken als je sauna in en uit gaat, maar als het bijna geen energie binnen krijgt…. Dus toch maar een halve reep genomen. Samen met de salade zal ik wel op de 400kcal zijn uitgekomen. De flauwte trok weg, maar de hoofdpijn niet. We hebben nog wat in het bubbelbad rond gehangen, nog een kop thee gedronken en toen zijn we naar huis gegaan.

Het was een ontspannen dag met een aantal moeilijke punten, maar ik heb ze doorstaan! Nu volhouden, vrijdag mijn 1e weeg moment.